Aquasommelier: atunci când clasa este apă
Dacă, așa cum ne învață meteorologia, perturbațiile se mișcă dinspre vest spre est, atunci ne putem aștepta ca în curând ploaia de Aquasommelier să ajungă și în România.
Apa este prin excelență o metaforă a purității, a lejerității și, în general, de naturalețe deoarece apa, spre deosebire de ceea ce se crede frecvent, nu este toată la fel.
Pentru un Aquasommelier ea își asumă gradații și caractere printre cele mai variate.
Dincolo de considerațiile aromei pure ar trebui să luăm în considerare și calitățile intangibile, cum ar fi prezentarea și povestea apei atunci când se alege apa îmbuteliată.
Sticla joacă un rol important în percepția generală a apei.
Deoarece apa nu are propriile caracteristici evidente, sticla are un impact semnificativ asupra valorii percepute.
Momentul prezentării într-un anumit loc sau eveniment nu poate influența gustul real dar acest lucru poate îmbunătăți semnificativ experiența sau o poate deteriora.
Plastic sau sticlă, stil minimalist sau tradițional, captează atenția sau dimpotrivă. Sticle albastre, verzi sau transparente, oferă multe opțiuni de prezentare.
Sticla de vin pe de altă parte, este destul de uniformă iar majoritatea cramelor își concentreză atenția asupra etichetei.
Cu apa minerală suntem norocoși: atât sticla cât și eticheta pot exprima terroir-ul.
Percepția etichetelor cu care apele sunt introduse pe piață:
Stilul informativ pentru beneficii interne
Brand-ul este titularul cunoștințelor privind caracteristicile chimice, diferențele și specificațiile produsului.
Se dorește educarea consumatorului.
Prin stilul informativ, apele sunt de obicei performante și autentice.
Ape performante sunt propuse în principal ca elixir.
Ele promit o acțiune transformatoare asupra subiectului, care prin apă poate obține beneficii legate de estetică (drenaj, frumusețe) sau sănătate (digestie, tratamentul osteoporozei etc.).
Ape autentice privilegiază comunicarea prin referirea la un evocator imaginar al “naturalității” produsului, datorită locurilor de origine – ghețari, munți, izvoare – care amintesc puritatea, prospețimea și lejeritatea.
Stilul evocativ valorizează primatul și unicitatea unei ape
Brand-ul creează o imaginație ideală, valorizând produsul printr-un discurs
captivant și emoțional, care se referă la lumea naturală și nu numai.
Se caută complicitatea consumatorului.
Prin stilul evocativ, apele pot fi distinctive și euforice.
Apele distinctive urmăresc în schimb să creeze o diferență semnificativă față de concurenți, cel mai adesea printr-o strategie bazată pe comparație. Obiectivul apelor distinctive este acela de a afirma superioritatea calitativă a produsului.
Apele euforice sunt definite astfel, deoarece ele neagă în mod explicit calitățile de vindecare, devenind în schimb un “indice” al unui stil de viață și o lume a valorilor.
Prețioasa sevă, în viziunea unui Aquasommelier, va putea să devină un produs emoțional în toate privințele, devenind din ce în ce mai mult parte a unui stil de viață.
Un bun Aquasommelier va împărtăși povestea fiecarei ape, de la epopeea subterană, la primii pași, tinerețe și maturitate, până la puritatea originară și îmbuteliere, lucru care poate contribui semnificativ la experiența de ansamblu.
Hydrosommelier ADAM – Italia